Juhend:
- MITMEKESISUS (erinevad asjad ja erinevad tegevusvõimalused tagavad mitmekülgse arengu)
- VASTUSEVÕIMELISUS (lapse tegevusele reageerivad asjad õpetavad lapsele põhjus-tagajärg seose tundmist ja tekitavad uudishimu maailma tundma õppida)
- ARENDAVUS (kõige paremad on need asjad, millega tegeledes õpib laps midagi uut)
Imik kuni esimene eluaasta - 1 kuul õpib laps tõsta pead, 2 kuul hoiab pead ja rindkeret, 4 -5 kuu istub toega, 6-7 istub iseseisvalt , 8-9 seisab toe najal ja roomab. Valida tuleks mänguasju mis oleks kergesti pestavad (väikelapsed avastavad ümbritsevat asjade suhu panemisega) ja ohutust materjalist, et laps end ei vigastaks. Selles vanuses on head mänguasjad mida laps saab haarata ja mis teevad häält. Näiteks vankri või voodi kohele riputatavad kõrinad. Mänguasjad, mis pigistamisel teevad piuksuvat häält või nupule vajutades muusikat mängivad. Väga hea beebisid arendav mänguasi on tegevuskeskus. Tegevuskeskuse nimetus tuleneb sellest, et ühes mänguasjas koonduvad erinevad tegevusvõimalused. Aastaseks saamise eel hakkavad beebid kõndimist harjutama. Algajale astujale pakuvad rõõmu ja samas on tasakaalu hoidmisel toeks püstise käepidemega, eeslükatavad mänguvankrid - tugirollerid. Ka siis kui laps juba ise kindlalt kõnnib, pakuvad talle suurt rõõmu eeslükatavad või järelveetavad mänguasjad. Oluline on valikuvõimaluse mitmekesisus, nii et oleks olemas nii mõni auto kui nukk, konstruktor, raamatuid, klotse, paar mängulooma, lauamänge, sporditarbeid, mosaiike jne. Erinevad mänguasjad võimaldavad mängida mitmekesisemaid mänge. Kuna lapsed mängides oma tegevust kommenteerivad ja oma mängukangelaste eest räägivad, siis areneb mängides nende sõnavara ja väljendusoskus.
Kasutatud kirjandus : http://www.perekool.ee/index.php?id=948 , www.e-ope.ee/_download/euni.../Pt.nr%203%20Lapse%20areng.doc
Mulle väga meeldib sinu vastus, mul ka olemas see informatsioon.
ReplyDelete